نور مصنوعی برای گیاه آپارتمانی

آنچه در این مقاله میخوانید
    نور مصنوعی برای گیاه آپارتمانی

    تکنولوژی نور مصنوعی برای گیاه آپارتمانی به خصوص در آپارتمان هایی که نورگیری خوبی ندارند بسیار مهم است. از آن جایی که نور برای رشد گیاهان لازم است، نور مصنوعی برای گیاهانی که در محیط های سرپوشیده قرار دارند بسیار ضروری است.

    با تهیه ی لامپ رشد گیاه، کمبود نور را در محیط پرورش گیاه از بین برده و گیاهان شاداب و پر تراکمی پرورش دهید. با مراجعه به بخش دسته بندی محصولات ایران گرولایت می توانید انواع لامپ های مخصوص رشد گیاه (نور مصنوعی برای رشد گیاهان) را در فریم های قابل استفاده (خانگی - گلخانه ای) مشاهده نمایید.

    نور مصنوعی برای گیاه آپارتمانی

    نور مصنوعی برای گیاهان آپارتمانی از مهمترین لازمه های حیات این جاندار است و در رشد و نمو گیاه بسیار تاثیرگذار بوده. در این مقاله  فواید نور مصنوعی برای گیاه را به طور کامل توضیح خواهیم داد.

    با مطالعه مقاله راهنمای خرید لامپ رشد گیاه با اطلاع خرید کنید.

    اصول نگهداری از گیاهان آپارتمانی با نور مصنوعی

    از آنجایی که نوع نیاز گیاهان آپارتمانی با هم متفاوت بوده نمی توان نسخه ی کلی برای همه ی آنها پیچید! در اینجا فقط یک سری مطالب پایه و کلی ذکر خواهد شد.

    قبل از خرید گیاه آپارتمانی آگاهی کسب نمایید که آیا گیاهی که در حال تهیه آن هستید با فضایی که قرار است  آن را در آنجا نگهداری نمایید تطابق دارد یا خیر!

    نیاز گیاهان آپارتمانی با هم متفاوت بوده پس بعد از شناخت نیازهای گیاه آپارتمانی که تهیه نموده اید سعی نمایید شرایط را مطابق آن فرآهم آورید. این شرایط اعم از : آبیاری، نوردهی، کنترل دما و رطوبت محیط، کود دهی و تهیه خاک می باشد.

    بطور مثال اگر گیاه آپارتمانی که نگهداری می نمایید نیاز به رطوبت دارد با قرار دادن ظرف آب کنار آن یا اسپری نمودن آب روی برگهایش شرایط را برایش فراهم آورید؛ یا اگر گیاهانتان جزو گیاهان آفتاب دوست است و برای رشد نیاز به نور شدید دارد و فضای شما نور طبیعی مناسبی ندارد با تهیه نور مصنوعی برای گیاهان آپارتمانی این نیاز را هم برطرف نمایید.

    سعی نمایید با توجه به شباهت نوع نیاز گیاهانتان آنها را در چیدمان کنار هم قرار دهید. بطور مثال کاکتوس ها نور شدید می خواهند ولی گیاه کروتون زیر نور مستقیم آفتاب از بین می رود. بنابراین نباید این دو گیاه کنار هم چیدمان شوند!

    نکته ی بسیار مهم در حفظ شادابی گیاهان اپارتمانی این است کمترین تغییر در شرایط نگه داری آن ایجاد نمایید؛ این تغییرات شامل تغییر دما، تعویض گلدان، تغییر مکان نگهداری گیاه، تغییر زمان نوردهی و ... می شود. هرگونه تغییر، گیاه را دچار شوک می کند!

    به یاد داشته باشید کود دهی به تقویت رشد گیاه بسیار کمک خواهد کرد.

    لزوم استفاده نور مصنوعی برای گیاه آپارتمانی

    در هنگام خرید هر نوع گیاه آپارتمانی باید به شرایط محیطی آپارتمان و تطابق آن با نیاز گیاهی که قرار است آن را نگهداری نماییم توجه نمایید. اگر گیاه آپارتمانی که برای نگهداری، انتخاب نموده اید جزو گیاهان آفتاب دوست یا گلده است و آپارتمان شما نور مناسبی ندارد تهیه نور مصنوعی برای گیاه موثرترین راه در تامین نیاز نور گیاهتان می باشد.

    زیرا تکنولوژیِ نور مصنوعی به اینگونه بوده که نور طبیعی خورشید را کاملا بازسازی نموده و شرایط را برای فتوسنتز گیاه فراهم می سازد. اکثر گیاهان آپارتمانی به دلیل عدم دریافت نیازشان پژمرده می شوند و از بین می روند؛ در صورتی که اصول و شرایط نگهداری از آن ها را بدانیم گیاهان شادابی خواهیم داشت.

    نگهداری گیاهان آپارتمانی با نور مصنوعی

    از عوامل مهم در رشد گیاه دریافت نور و ایجاد عمل فتوسنتز می باشد که در محیط های آپارتمانی کم نور این امکان وجود ندارد ولی با نورهای مصنوعی گیاه که ال ای دی های مخصوص رشد گیاه در آن به کار رفته، و با تکنولوژی دقیق و مطابق با استاندارد نوری گیاه ساخته شده اند می توان به راحتی تمامی شرایط نوری را برای هر گیاهی در آپارتمان فراهم نمود.

    بهترین نور مصنوعی برای گیاهان آپارتمانی

     ال ای دی از چندین لحاظ مناسب ترین نور مصنوعی برای گیاهان آپارتمانی محسوب می شود. از جمله این دلایل می توان به مصرف انرژی پایین، سرعت رشد بسیار بالا گیاه، ایجاد طیف های مفید فتوسنتز در اندازه یک نانومتر، عدم تولید گرما،  حداکثر توان نوری از انرژی، طول عمر بالا و عدم افت نوری اشاره کرد که در ادامه به صورت مشروح به آن می پردازیم. 

    معایب نور مصنوعی برای گیاهان آپارتمانی

    تنها ایرادی که می توان به این نوع نورهای مصنوعی گرفت هزینه اولیه تولید آن می باشد که البته این هزینه در ایران بسیار کمتر از سایر کشور ها است.  

    باید توجه داشت که متاسفانه افرادی صرفاً با حضور در بازارهای عامی و بدون اطلاع از نانومترهای دقیق و نمایش این نانومترها به مشتریان باعث ایجاد خلل در این تجارت می شوند.

    پیشنهاد ما به شما استفاده از نورهای شرکت های ثبت شده و با گارانتی معتبر و خواستار شدن نمایش دقیق نانومترهای ال ای دی گیاهان با دستگاه به مشتریان می باشد. 

    کاربردهای نور مصنوعی برای گیاهان چیست؟

    نور مصنوعی علاوه بر موارد ذکر شده در همین مقاله روی تازگی و شادابی گیاه و حتی محصول نهایی و چیده شده بسیار تاثیر گذار است؛ بعضاً دیده شده که گل های شاخه بریده در این روش ماندگاری بسیار بالاتری نسبت به گلهای پرورش یافته با نور طبیعی دارند.

    حتی در زمینه دامپروری در آخرین تحقیقات دانشگاه های آمریکایی نور ال ای دی با نانومترهاییی نزدیک به 460 نانومتر نوری است که مرغ قادر به دیدن آن نمی باشد و به همین دلیل سبب سکون مرغ و در جمع آوری آن به دامدار کمک می نماید.

    و یا در زمان شیردوشی از گاو با تاثیر نور ال ای دی و ایجاد نوری آرامش بخش می توان بهترین شرایط را برای گرفتن بیشترین شیر استفاده کرد. همچنین با قرار دادن طیف های مختلفی از نور در نانومترهای مختلف روی بدنه میوه می توان از درون میوه و از میزان رسیدگی آن مطلع شد .

    حتی از این موارد جالب تر می توان به پرورش پرندگان تزئینی با رنگ های اعجاب آور با تابش طیف های خاص نور در زمانی خاص در رشد ژنتیکی آن اشاره کرد.

    نور مصنوعی برای گیاهان

    روش ایجاد نور مصنوعی برای گیاهان آپارتمانی

    تا چند سال قبل روش های مختلفی برای ایجاد نور مناسب رشد گیاه، در گلخانه ها و آپارتمان ها وجود داشت. به طور مثال می‌توان به لامپ متال هالید، لامپ بخار سدیم و یا حتی لامپ های فلوروسنت اشاره کرد.

    که در واقع هیچ کدام از این موارد قابل مقایسه با ال ای دی رشد گیاه نیستند و تمامی موارد قبل از این، در واقع منسوخ شده می باشند و می توان در ذیل به کمترین مزایای ال ای دی نسبت به نورهای مصنوعی دیگر اشاره نمود.

    مزایای لامپ رشد گیاه LED نسبت به چراغ رشد گیاه HPS

    طیف نوری مناسب

    لامپ­های LED فقط نانومترهای مفید برای رشد گیاه را ایجاد می­ کنند. یک لامپ LED با مصرف 200 وات به اندازه یک لامپ 1000 وات HPS در فرایند فتوسنتز توانا خواهد بود.

    راندمان نوری بالا

    از دیگر حسن های چراغ های LED می توان به راندمان نوری (lum/watt) بالای این چراغ ها اشاره کرد. امروزه چراغ های led راندمانی بین 74 تا 180 لومن بر وات را دارا هستند.

    این در حالی است که این مقدار برای لامپ‌ معمولی 10 تا 15 لومن بر وات، برای چراغ های فلوروسنت 45 تا 65، برای چراغ های بخار جیوه 35 تا 60، برای چراغ های بخار سدیم 60 تا 130 و برای لامپ‌های متال هالید 75 تا 85 لومن بر وات می‌باشند.

    عدم تولید حرارت

    اگر شما در گلخانه از چراغ های متال هالید بهره می برید حتما متوجه شعاع حرارتی بسیار بالای این چراغ ها شده ­اید. این حرارت سبب تبخیر آب برگ­ها و گلبرگ­ها شده و به همین دلیل لامپ­های HPS نباید در نزدیکی گیاه قرار گیرند .

    در جایی که چراغ های LED شعاع حرارتی بسیار کمی دارند و در نتیجه می ­توان آنها را در نزدیک ترین حالت ممکن به گیاه نصب کرد.

    انتقال گرمای کمتر

    بهره بردن از چراغ های LED به دلیل راندمان بالاتر و در نتیجه ایجاد حرارت کمتر، در مصرف انرژی تجهیزات تهویه ای گلخانه نیز صرفه جویی خواهید شد.

    سازگاری کامل با محیط زیست

    چراغ های HPS، فلورسنت و متال هالید دارای موادی مانند جیوه و سرب می باشند که وجود آنان برای محیط زیست مضر می باشد اما لامپ‌های ال ای دی سازگار با طبیعت بوده و حتی در صورت خرد شدن کوچکترین آسیبی به محیط زندگی و طبیعت وارد نمی کنند.

    طول عمر

    چراغ های ال ای دی از لحاظ مدت عمر خود حداقل به طور متوسط 5 برابر دیگر لامپ ها عمر می کنند.

    تفاوت در زوایای تابشی و لوکس نوری

    در چراغ های ال ای دی با مصرف لنزهای گوناگون می ­توان به سادگی زاویه پرتاب نور و گستردگی نور را تغیر داد . به همین شکل لوکس نوری چراغ های LED با مصرف ترانس های متغیر به سادگی قابل کنترل می ­باشد.

    یکنواختی نور محیط

    به سبب زاویه پرتاب اشعه های نور ال ای دی بصورت مستقیم و برخلاف اشعه های زیکراگ دیگر، چراغ های رشد ال ای دی یکنواختی بهتری و موثرتری در این زمینه ایجاد می کنند.

    افت ولتاژ ناچیز

    افت نوری در ال ای دی با مصرف طولانی مدت بسیار کم می باشد و اما در مقابل دیگر انواع چراغ ها در طول زمان دچار افت شدید نور می‌شوند.

    استفاده از باتری های خورشیدی در گلخانه ها

    در ایجاد روشنایی در باتری های خورشیدی بیشترین توجیح را لامپ­های LED دارا می باشند. این را می توان به خاطر بازده بالا و همچنین مقدار ولتاژ کم چراغ های ال ای دی دانست که از اصراف انرژی ایجاد شده بوسیله­ ی سلول­های خورشیدی به شدت جلوگیری می­کند.

    شبیه سازی نور خورشید برای گیاهان

    روشهای استفاده از نور مصنوعی برای گیاهان

    پرژکتورهای ال ای دی که بیشتر برای محیط های پوشش دهی شده با گیاهان حداقل 1 متر مربع می باشد و بیشتر برای گیاهانی که احتیاج به لوکس نوری بالا دارند مفید است.

    برای خرید انواع پروژکتور رشد گیاه از ایران گرولایت کلیک کنید.

    وال واشرها که بیشتر مناسب محیط هایی با پوشش دهی و کاشت گیاهان، به صورت خطی و یا گلخانه های طبقاتی می باشند.

    سرپیچ دارها که تنها برای محیط منازل، ادارت، رستورانها استفاده می‌شود و هر کدام با توان های متفاوت مناسب یک گیاه با حجم های متفاوت می باشد.

    خرید انواع وال واشر و لامپ سرپیچ دار رشد گیاه را از ایران گرولایت تجربه کنید.

    نکات استفاده از نورمصنوعی برای گیاه

    در استفاده از نور مصنوعی در توان های متفاوت می بایست به نکات زیر توجه داشت:

    • فاصله گیاه تا منبع نور که در اکثر موارد فاصله مورد نیاز 40 تا 60 سانت می باشد.
    • لومن منبع نوری
    • لوکس نوری مورد نیاز گیاه و تطابق با محصول خریداری شده
    • جدول نانومترهای پرتابی از منبع نوری و مقایسه با نیازهای گیاه.

    شدت نور مصنوعی برای گیاهان آپارتمانی

    شدت نور بروی عواملی مانند ارتفاع گیاه، تراکم، رنگ گیاه، گلدهی و میزان باردهی گیاه موثر می باشد. بطور کلی مقدار نور دریافتی گیاهان داخل گلخانه به عواملی مانند شدت نور و زمان تابش نور بستگی دارد. شدت نور مورد نیاز اغلب گیاهان گلخانه 70000-10000 لوکس می باشد.

    در گیاهان سایه پسند بیشترین نور برای فتوسنتز 5000-4000 لوکس و کمترین آن 500 لوکس است. کمترین میزان نور برای فتوسنتز گیاهان آفتاب پسند 1000-1500 لوکس است.

    میزان شدت نور در اوایل صبح و هنگام غروب آفتاب به کمترین حد خود می رسد و در مقابل ظهر به بیشترین میزان افزایش می یابد! به جز گیاهان سایه پسند، اغلب گیاهان درفصول کم نور (زمستان، پاییز) که گیاهان از نور کمتری برخوردار هستند با افزایش شدت نور و همچنین طول دوره نوردهی می توان بطور قابل توجهی محصول تولیدی را افزایش داد.

    نور مصنوعی برای رشد گیاه

    نور مصنوعی برای رشد گیاهان و فتوپریودیسم

    گیاهان نسبت به طول دوره روشنایی و تاریکی از خود واکنش نشان می دهند. اگر به زبان ساده تر بخواهیم توضیح دهیم باید بگوییم چرخش برگها و ساقه گیاه به سمت نور را پدیده فتوپریودیسم می گویند؛ که این دوره روی جوانه زنی بذر، گلدهی، باردهی، ریشه دوانی و رشد و نمو گیاهان تاثیر بسزایی دارد.

    واکنش گیاهان به طول دوره روشنایی و تاریکی

    گیاهان روز بلند یا شب کوتاه

    این دسته گیاهان حداقل 14-10 ساعت نور برای گلدهی و باردهی نیاز دارند. با کوتاه شدن طول شب به مرحله زایشی می روند. گیاهانی مانند گل سوسن، مینا، اطلسی و نازگل که معروف به گیاهان تابستانه می باشند.

    گیاهان روز کوتاه یا شب بلند

    با افزایش طول روز این گیاهان فقط رشد رویشی نموده و به مرحله گلدهی و باردهی نمی رسند. این گیاهان به طول روز کمتر از 12 ساعت نیاز دارند. گل داودی نمونه بارز گیاه روز کوتاه می باشد که به طول روز کمتر از 12 ساعت نیاز دارد.

    گیاهان بی تفاوت یا خنثی

    این دسته شامل گیاهانی هستند که در مقابل تغییرات شبانه روز از خود واکنش نشان نمی دهند. طول روز در این گیاهان باعث گلدهی و باردهی نمی شود و طول شبانه روز در چگونگی رشد گلهای گیاهان از نظر سرعت و کیفیت تاثیری مثبت یا منفی ندارد.

    تیمار شب کوتاهی

    گیاهان روز کوتاه جهت گلدهی به زمان کمتری برای جذب نور نیاز داشته و این نوع گیاهان بیشتر در فصل سرد سال کشت می شوند و برای جلوگیری از رشد زایشی و گلدهی و نیز ادامه رشد رویشی باید تحت تیمار شب کوتاهی قرار گیرند.

    به عبارت دیگر با روشن کردن چراغ در شب می توان از گلدهی سریع آنها جلوگیری کرد برای انجام این عمل بیشتر از لامپهای تنگستن استفاده می شود. طولانی کردن دوره روشنایی به سه صورت زیر انجام می پذیرد:

    • قبل از غروب آفتاب لامپ ها روشن و تا ساعت 10 شب ادامه یابد.
    • لامپ بعد از ساعت 2 شب روشن و درطلوع آفتاب خاموش گردند.
    • لامپ ها از 10 شب تا 2 بامداد روشن می شود و طول شب شکسته می شود و برای کاهش هزینه ها می توان از روش نوردهی گردشی استفاده نموده و از ساعت 10 شب تا 2 نیمه شب به ازاء  هر 30 دقیقه خاموشی از 6 دقیقه روشنایی استفاده نمود.

    نور مصنوعی مخصوص رشد گیاه

    نور مصنوعی مخصوص رشد گیاه و کیفیت نور یا طیف نوری

    شکل ظاهری گیاه با کنترل کیفیت نور قابل تغییر می باشد. رنگدانه پروتئینی فیتوکروم از میزان کیفیت نور تاثیر می پذیرد. فیتوکروم به دو شکل pr و pfr وجود دارد. شکل (pr) که نور قرمزرا جذب می کند و شکل (pfr) که نور مادون قرمز را جذب می‌کند. معمولا در گیاهان مختلف یکی از شکلهای pfr و pr غالب می باشد.
    در صورت کاهش نسبت نور قرمز به مادون قرمز، کلروفیل سازی کاهش یافته و میان گره ها طویل شده و پهنک برگ نازک و بزرگ می شود. در مقابل در صورت افزایش این نسبت در گیاه شاخه دهی جانبی زیاد و میان گره ها و دمبرگ ها کوتاه شده وشاخه دهی گیاه افزایش یافته و عملیات کلروفیل سازی بیشتر می شود.

    در اواسط ظهر نسبت نور قرمز به مادون قرمز خورشید به 25/1 - 05/1 می رسد؛ این مقدار هنگام طلوع و غروب آفتاب کمتر می شود. تشعشات فعال فتوسنتزی در طول موج nm700-400 انجام می گیرد.

    نور مرئی شامل طول موجهای مختلفی می باشد که در این میان طول موج با رنگ آبی (nm460) رنگ سبز (510nm) رنگ زرد (nm570) رنگ نارنجی (610nm) رنگ قرمز (650nm) متغیر می باشد. با توجه به اینکه میزان فتوسنتز در گیاهان در طول موج (nm460) و ( nm650) بیشتر از سایرین می باشد. اما هر کدام از آنها به تنهایی نمی تواند باعث رشد گیاهان شوند نور ماورای بنفش دارای طول موج کمتر از (mn400) می باشد که برای گیاه و انسان خطرناک می باشد و حتی باعث چروکیدگی پوشش گلخانه می شود. به همین دلیل بهتر است در گلخانه از پلاستیک های (uv) استفاده شود.

    طیف نور مادون قرمز

    طیف نور مادون قرمز که در طول موج (nm800-750) وجود دارد، قابل رویت نبوده و همچنین در رشد گیاهان تاثیر ندارد. طیف نور قرمز دور (deep red) دارای طول موج بین (nm750-700) می باشد که قابل رویت نبوده و برای رشد گیاه و جوانه زنی و پیش رس بودن محصول تاثیر زیادی دارد.

    طیف نور قرمز

    طیف نور قرمز که در طول موج (nm700-600) اتفاق می افتد قابل رویت بوده و بوسیله کلروفیل جذب می شود و در رشد و نمو گیاهان موثر می باشد. طیف نوری زرد متمایل به سبز با طول موج (nm)600-500 انجام می گیرد و قابل رویت بوده تاثیر این طیف روی کلروفیل سازی محسوس نیست.

    طیف نور آبی

    طیف نوری آبی متمایل به بنفش با طول موج بین (nm500-400) اتفاق می افتد که قابل رویت بوده و بوسیله ی کلروفیل جذب شده و در رشد گیاهان و سبزینه سازی موثر می باشد. طیف نوری ماورا بنفش که با طول موج کمتر از (nm 400) اتفاق می افتد قابل رویت نبوده، و برای گیاهان مضر می باشد و ادامه روند آن باعث اختلاس شدید در رشد گیاهان می شود. نور مصنوعی مخصوص رشد گیاه طول موج های مضر خورشید را ندارد و به انرژی پاک معروف است و فقط طول موج مورد نیاز فتوسنتز را شبیه سازی می نمایید.

     نور مصنوعی برای گیاه آپارتمانی از کجا قابل خرید است؟
     

    نور مصنوعی برای گیاه آپارتمانی از کجا قابل خرید است؟

    مهمترین نکته در خرید نور مصنوعی برای گیاه آپارتمانی، مطمئن شدن از صداقت فروشنده و هم تراز بودن محصول ارائه شده با استانداردهای دنیا و شرکت های بزرگ می باشد.

    از این جهت بهتر است بجای خرید نورهایی صرفاً آبی و قرمز از فروشنده درخواست کنید تا با دستگاه، نمودار نانومترهای به کار رفته در منبع نوری را به شما نشان دهد و یا نور مصنوعی را از شرکت هایی تهیه نمایید که اساس کار آن ها بر اصول کشاورزی بوده و همچنین به صورت ثبت شده و با گارانتی معتبر محصولاتشان را بفروش می رسانند.

    شرکت ایران گرولایت با گارانتی بی قید و شرط تعویض محصولات و همچنین دستگاه های مجهز و پیشرفته در زمینه تکنولوژی و کشاورزی در نمایش تمام نیازهای نوری، شما را به بازدید از شو روم خود دعوت می نماید.

    دیدگاه‌ها
    نام
    ایمیل
    نظر
    محمد پروانی
    1402/08/15 20:30

    سلام خسته نباشید خدمت شما من برای بالکن خونمون که روشنایی روز و داره ولی آفتاب خور نیستش میشه از لامپ رشد گیاه برای گل محمدی و گل آبشاری و استفاده کنم

    امیر عطا تاج کریمیان
    1402/09/29 12:45
    پاسخ به:محمد پروانی

    بله قابل استفاده میباشد .برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید

    زنجانی
    1402/07/23 00:07

    سلام این نور این لامپ ها برای چشم انسان مضر نیستن؟
    بعد این که من یه گ
    گیاه دارم که به نور ۵تا۶ساعت نیاز داره اسمش هم بهلیمو هستش لامپ شما جوابشو میده

    امیر عطا تاج کریمیان
    1402/09/29 15:28
    پاسخ به:زنجانی

    خیر ضرر نداره مشکلی پیش نمیاد .

    بله اگر نور گیاه را تامین کنید میتونید نتیجه خوبی بگیرید

    مهسا
    1402/06/03 01:47

    سلام ، آیا بنجامین ابلق فقط با نور مهتابی پُر نور به فاصله یک متری رشد میکند ؟

    امیر عطا تاج کریمیان
    1402/09/29 12:20
    پاسخ به:مهسا

    رشد میکند ولی کیفیت خوبی نداره 

    هنا صفاری
    1402/04/24 11:59

    سلام روز بخیر گیاهان گلدار در خاک که فصلی گل میدن به لامپ چند وات برای نور مصنوعی احتیاج دارن برای محیط کاملن بدون نور طبیعی؟؟

    irangrowlight
    1402/06/01 12:21
    پاسخ به:هنا صفاری

    نوع گیاه اهمیت داره ولی به طور کلی گیاهان آفتاب دوست بخاطر عمل گلدهی به نور زیادی احتیاج دارن به صورت مثال در هر متر مربع حداقل 240 وات تا 600 وات 

    هانیه
    1402/04/07 17:10

    خوب بود

    علی
    1402/02/03 13:53

    میخواستم بدونم میشه تریاک رو گلخانه ای کاشت با این نور های مصنوعی

    بهنام
    1402/05/05 17:50
    پاسخ به:علی

    نمیشه،تریاک رو میشه پرورش داد اما بخاطر شرایط پیچیده ای ک داره شیره خییلی خیلی کمی تولید میکنه بقدری ک ارزش کاشت نداره

    ابوالفضل
    1402/01/28 22:25

    سلام ببخشید این مهتابی های ال ای دی دیواری ک تو خونه ها نصب میکنن براب رشد گیاه مناسبن؟!
    در روز نور غیر مستقیم دارن گیاهام ولی خب شب هم اون مهتابی روشن باشه براشون خوبه؟!

    irangrowlight admin
    1402/02/28 11:06
    پاسخ به:ابوالفضل

    سلام و درود
    بله این مدل مهتابی های دیواری در سایت ما با عنوان علمی وال واشر مخصوصرشد گیاه به فروش میرسه. در صورتی که گیاه شما نور کافی بهش نرسه این لامپ‌ها میتونه تاثیر گذاری فوق العاده ای داشته باشه. شما میتونید برای دریافت مشاوره رایگان در بخش تماس با ما با مشاوران ما در ارتباط باشید تا به سولات شما پاسخ بدهند
    با تشکر از شما

    رضا
    1402/01/18 20:32

    سلام
    ممنون از اطلاعات فنی و کاربردی که ارائه دادید.
    خدا قوت و موفق باشید.

    irangrowlight
    1402/01/21 12:39
    پاسخ به:رضا

    سلامت باشید

    عرفان
    1401/11/24 14:36

    سلام
    میخواستم بدونم الوورا هم با نور لامپ رشد میکنه؟؟

    irangrowlight
    1402/01/21 12:38
    پاسخ به:عرفان

    با سلام و احترام بله 

    اجدادی
    1401/10/15 18:30

    سلام. واژه فتوتروپیسم به معنی نورگرایی و واژه فتوپریودیسم به معنی طول دوره نوری است. لطفا در متن اصلاح بفرمایید.

    irangrowlight
    1402/01/21 12:38
    پاسخ به:اجدادی

    با تشکر از شما

    ناهید
    1401/10/04 15:59

    سلام ،من یه لیراتا ۱متری تقریبا دارم نور خونه خیلی کم هست از پنجره کم نور دومتر فاصله داره پرژکتور رشد گیاه چقدر باید براش روشن کنم با چه فاصله ای

    سحر
    1401/08/24 12:14

    سلام قیمت لامپ های چقدرهست وچگونه میتوان تهیه کرد؟

    سحر
    1401/08/24 12:14

    سلام قیمت لامپ های چقدرهست وچگونه میتوان تهیه کرد؟

    معصومه
    1401/08/11 00:31

    با سلام من حدودا ۵۰ و۶۰ تا گل دارم که به صورت پله ای جا درست کردم براشون اون گلای که که پله ای اول هستن وجلوی پنجره هستن تقریبا حالشون خوبه اما پایین ها چون نور بهشون نمیرسه رشد خوبی ندارن میخواستم راهنمایم کنین از کدوم لامپ میشه خرید کرد تا به همشون نور خوبی برسه بعد تو ارتفاع هم میخواستم کمکم کنید چون پله ای اول تا سوی ۱ متر فاصله داره

    علی فراقی
    1401/03/26 04:59

    عالی

    علی
    1401/03/26 04:59

    عالی

    حسین
    1401/03/21 03:24

    یک حال خصوصی دارم در حد ۱۵متر میخواهم گل بزارم ولی اصلا نور نداره لطفا راهنمایی کنید

    مهدی
    1401/08/20 10:16
    پاسخ به:حسین

    خوبه!😂

    webmaster
    1401/04/18 10:43
    پاسخ به:حسین

    سلام و عرض ادب .لطفا برای مشاوره در زمینه انتخاب نور مناسب تو واتس اپ به شماره 09120644138 پیغام دهید .

    محمد
    1400/12/25 19:37

    سلام من یه تعداد گلدون گل دارم در منزل نگهداری میکنم نور لازم رو ندارم از چه لامپی و در چه سطحی باید استفاده کنم

    webmaster
    1401/02/06 18:01
    پاسخ به:محمد

    درود

     توان و فریم نور مصنوعی با توجه به نوع، تعداد، نحوه ی چیدمان، تراکم گیاهان آپارتمانی شما تعیین می گردد. برای راهنمایی دقیق تر تصاویر گیاهانتان را در واتس آپ به شماره ی 09120644138 ارسال نمایید تا کارشناسان ایران گرولایت در اسرع وقت با شما تماس حاصل نمایند.

    حسین
    1400/12/24 12:35

    سلام وقت بخیر، با استفاده از نور مصنوعی گیاه دیگه به نور طبیعی آفتاب احتیاجی نداره ؟

    webmaster
    1400/12/25 11:38
    پاسخ به:حسین

    درود

    در صورتی که نور مصنوعی که برای گیاهانتان خریداری می نمایید دارای طول موج صحیح و شدت نور کافی باشد دیگر نیازی به نور خورشید  نیست. البته برند ایران گرولایت یک برند تخصصی در زمینه نور مصنوعی بوده  که با مشاوره ی صحیح قبل از خرید و ضمانت محصولاتش  گزینه خوبی برای خرید است.

    لیلا نصیری
    1400/12/22 15:20

    بخاطر اینکه تو آپارتمان زندگی میکنم نمیتونم هرگلی رو داخل خونم نگهداری کنم نور مصنوعی واقعا تاثیر گذار هست؟

    اسدی
    1400/12/17 19:51

    سلام خسته نباشید گیاه سانسوریا به چه میزان نوری نیاز داره؟

    webmaster
    1401/04/18 11:31
    پاسخ به:اسدی

    سلام و عرض ادب .50 تا 100 میکرومول بر ثانیه 

    شوشتری
    1400/11/28 22:51

    سلام وقت بخیر فاصله وال واشر با گلدانهای گیاه سنجاقی چقدر باید باشه

    webmaster
    1400/12/07 10:59
    پاسخ به:شوشتری

    درود  بهتر بوده نور مصنوعی (وال واشر، لامپ سرپیچ دار ...) از گیاهان آپارتمانی 40 الی 50 سانت فاصله داشته باشد. 

    مریم
    1400/11/28 22:50

    در فصل گلدهی گیاه سنجاقی باید در رنگ لامپ رشد گیاه تغییر ایجاد کرد

    webmaster
    1400/12/07 11:00
    پاسخ به:مریم

    درود برای گیاهان گلده آپارتمانی از ابتدا نور مصنوعی با طیف گیاهان گلده تهیه نمایید که هم موجب رویش آن شده و هم در فصل مربوط به گلدهی گیاه کمک نماید.

    مینایی
    1400/11/28 22:49

    آیا میشه گونه های مختلف گیاه گندمی رو در یک شرایط محیطی نگهداری کرد

    webmaster
    1401/04/18 11:25
    پاسخ به:مینایی

    سلام و عرض ادب .بله 


    سمنانی
    1400/11/28 22:48

    در سیستم هیدروپونیک مقدار استفاده از کودهای مصرفی کمتر می شود یا بیشتر

    webmaster
    1401/04/18 11:24
    پاسخ به:سمنانی

    سلام و عرض ادب .کمتر میشود 

    موسوی
    1400/11/28 22:46

    درود بر شما گرامیان اقتصادی ترین نوع اصلی سیستم هیدروپونیک کدام نوع است

    webmaster
    1401/04/18 11:24
    پاسخ به:موسوی

    سلام و عرض ادب .روش اقتصادی خاصی در سیستم هیدروپنیک نیست مگر در ابعاد کوچک 


    شکرانه
    1400/11/28 22:45

    وقت بخیر برای کشت خیار سیستم کشت چکه ای کارایی بیشتری داره یا سیستم فیتیله‌ای

    webmaster
    1401/04/18 11:23
    پاسخ به:شکرانه

    سلام و عرض ادب .در این زمینه اطلاعی نداریم 


    فیض الله
    1400/11/28 22:43

    محلول های غذایی مناسب برای کشت هیدروپونیک را از چه مرکزی میشه تهیه کرد

    webmaster
    1401/04/18 11:23
    پاسخ به:فیض الله

    سلام و عرض ادب .مجموعه ایران گرو لایت همه محلول های غذای مخصوص کشت هیدروپنیک را موجودد دارد.

    شکری
    1400/11/28 22:15

    کیفیت مواد غذایی که به شکل هیدروپونیک کشت می شوند و موادی که به شکل سنتی کشت می شوند قابل مقایسه هستند

    webmaster
    1401/04/18 11:22
    پاسخ به:شکری

    سلام و عرض ادب .قطعا کیفیت و کمیت در روش هیدروپنیک به مراتب بالا تر است. 

    خاصان
    1400/11/28 22:14

    سلام یعنی گیاهانی که با سیستم هیدروپونیک رشد کرده‌اند تراریخته محسوب می شوند

    webmaster
    1401/04/18 11:21
    پاسخ به:خاصان

    سلام و عرض ادب .خیر به هیچ عنوان تراریخته از اصلاح ژنتیکی بذر ایجاد میشود.نه روش کشت

    رهسپار
    1400/11/28 22:12

    سلام بر شما ایروپونیک بیشتر برای کشت کدام گیاهان مناسب تر میباشد

    webmaster
    1401/04/18 11:20
    پاسخ به:رهسپار

    سلام و عرض ادب .برای سبزیجات

    ملکی
    1400/11/27 18:57

    آیا کسی تجربه خرید لامپ گیاه و محصولات ایران گرولایت رو از دی جی کالا داشته

    webmaster
    1401/04/18 11:19
    پاسخ به:ملکی

    بله .خیلی زیاد 

    روزبهانی
    1400/11/27 18:56

    درود بر شما آیا میشه برای کشت خیار از کشت طبقاتی استفاده کرد

    webmaster
    1401/04/18 11:19
    پاسخ به:روزبهانی

    سلام و عرض ادب .خیر گیاهان با ارتفاع بالا امکان کشت طبقاتی ندارن 

    آبیار
    1400/11/27 18:53

    وقت بخیر شما تیم کارشناسی در تمام زمینه ها برای ایجاد کشت طبقاتی مدرن دارید

    webmaster
    1401/04/18 11:18
    پاسخ به:آبیار

    سلام و عرض ادب .بله

    خانی
    1400/11/27 18:52

    وقت خوش در کشت طبقاتی سیستم گردش آب به چه شکل باید باشه

    webmaster
    1401/04/18 11:18
    پاسخ به:خانی

    سلام و عرض ادب .روش کشت ان اف تی مدار بسته 

    محب اهری
    1400/11/27 18:47

    در کشت طبقاتی از آبیاری و کوددهی نیمه اتوماتیک می توان استفاده کرد

    webmaster
    1401/04/18 11:17
    پاسخ به:محب اهری

    سلام و عرض ادب .در ابعاد کوچک بله 

    شیخ لاری
    1400/11/27 18:46

    در کشت طبقاتی استفاده از وال واشر توصیه میشود یا پروژکتور

    webmaster
    1401/04/18 11:16
    پاسخ به:شیخ لاری

    سلام و عرض ادب .استفاده از فریم های مخصوص به کشت طبقاتی

    مهرانه
    1400/11/27 18:45

    درود بر شما گرامیان در کشت عمودی از پروژکتور هم می توان استفاده نمود

    webmaster
    1401/04/18 11:16
    پاسخ به:مهرانه

    سلام و عرض ادب .خیر

    شکرریز
    1400/11/27 18:43

    سلام در کشت عمودی باید فضا کاملا بسته باشد یا فقط سر پوشیده باشد کافی است

    webmaster
    1401/04/18 11:15
    پاسخ به:شکرریز

    سلام و عرض ادب .کاملا بسته

    روستا
    1400/11/27 18:42

    وقت بخیر آیا میشه همه انواع نشا را به شکل طبقاتی کاشت

    webmaster
    1401/04/18 11:14
    پاسخ به:روستا

    سلام و عرض ادب .بله

    احمدخانی
    1400/11/27 18:40

    عرض سلام وقت بخیر من برای کشاورزی عمودی مشاوره دقیق میخواستم باید چه کنم

    webmaster
    1401/04/18 11:14
    پاسخ به:احمدخانی

    سلام و عرض ادب . لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید .09120644135

    آرمین الوندی
    1400/10/01 10:27

    با سلام تفاوت نور ال ای دی رشد گیاه با ال ای دی معمولی سفید رنگ چیه آیا با ال ای دی معمولی برای رشد گیاه کافیه کسی می دونه ؟ جا قبلی گیاه از صبح تا شب نور داشت ساقه گیاه ام قطر پنج سانتی متر شده بود اما اینجا اصلا نور ندارن همشون دارن خراب میشن چند ساله دارمشون آیا ال ای دی معمولی کافیه

    webmaster
    1400/10/11 12:42
    پاسخ به:آرمین الوندی

    سلام

       نور مصنوعی یا همان ال ای دی مخصوص رشد گیاه دارای طول موج با  نانومترهای مخصوص رشد گیاه می باشد که موجب فتوسنتز گیاه و در نهایت رشد آن می شود.

    حمید نکودی
    1400/08/19 16:12

    لطفا آدرس پیج فروشگاه رو بفرمایید...
    آنلاین و غیر حضوری هم فروش دارین؟؟؟

    webmaster
    1400/08/29 11:26
    پاسخ به:حمید نکودی

    درود 

    آنلاین و غیر حضوری هم می توانید خرید نمایید. از منوی بالای این صفحه وارد محصولات ایران گرولایت شده تا محصولات و قیمت ها رو مشاهده نمایید. پیج اینستا ایران گرولایت 
    @iran_grow_light

    جهت دریافت اطلاعات بیشتر با شماره های 
    09120644135
    09120644136
    09120644137
    09120644138
    تماس حاصل نمایید.

    webmaster
    1400/08/29 11:26
    پاسخ به:حمید نکودی

    درود 

    آنلاین و غیر حضوری هم می توانید خرید نمایید. از منوی بالای این صفحه وارد محصولات ایران گرولایت شده تا محصولات و قیمت ها رو مشاهده نمایید. پیج اینستا ایران گرولایت 
    @iran_grow_light

    جهت دریافت اطلاعات بیشتر با شماره های 
    09120644135
    09120644136
    09120644137
    09120644138
    تماس حاصل نمایید.

    webmaster
    1400/08/29 11:26
    پاسخ به:حمید نکودی

    درود 

    آنلاین و غیر حضوری هم می توانید خرید نمایید. از منوی بالای این صفحه وارد محصولات ایران گرولایت شده تا محصولات و قیمت ها رو مشاهده نمایید. پیج اینستا ایران گرولایت 
    @iran_grow_light

    جهت دریافت اطلاعات بیشتر با شماره های 
    09120644135
    09120644136
    09120644137
    09120644138
    تماس حاصل نمایید.

    webmaster
    1400/08/29 11:26
    پاسخ به:حمید نکودی

    درود 

    آنلاین و غیر حضوری هم می توانید خرید نمایید. از منوی بالای این صفحه وارد محصولات ایران گرولایت شده تا محصولات و قیمت ها رو مشاهده نمایید. پیج اینستا ایران گرولایت 
    @iran_grow_light

    جهت دریافت اطلاعات بیشتر با شماره های 
    09120644135
    09120644136
    09120644137
    09120644138
    تماس حاصل نمایید.

    Mahii
    1400/08/01 16:25

    من خیلی سوال میپرسم 😁 فرایند نور مصنوعی برای گیاهان موجب کم یا زیاد شدن تغذیه گیاه یا مقدار اب دادنشون نداره ؟

    webmaster
    1400/08/08 12:31
    پاسخ به:Mahii

    خیر هیچ تغییری در آبیاری و یا کو دهی نیاز نیست.

    Mahii
    1400/08/01 16:07

    سلام خسته نباشید ببخشید گیاهها با نوع نور طبیعی تقریبا 12 ساعت نور میگیرن . بعد با نور مصنوعی چه مدت زمانی برای رشد گیاه خوب هست ؟ اگر توی شب مثلا نور نگیرن مشکلی پیش نمیاد . همون 12 ساعت کافیه ؟

    webmaster
    1400/08/08 12:41
    پاسخ به:Mahii

    با سلام خدمت شما دوست عزیز

    با توجه به نوع گیاه که در دسته ی آفتاب دوست ها (گیاهان با نیاز نور شدت بالا مانند کاکتوس ها) و یا سایه دوست ها (گیاهانی با نیاز نوری کم) قرار دارد زمان نور دهی تعیین می گردد. بطور حدودی و میانگین 12 ساعت کافی می باشد. و نیازی نیست در طول 24 ساعت بطور کامل لامپ رشد گیاه روشن بماند. 

    امیرحسین علیپور
    1400/07/27 19:10

    من چ میزان نوری ای باید بگیرم برای گل هام
    پتوس حصیری
    آگلونما قرمز
    سینگونیوم سفید
    برگ انجیری سفید
    با زامفولیا بلک و ابلق دارم
    میشه بگید چ نوع نور ال ای دی بگیرم ممنون

    webmaster
    1400/07/29 09:38
    پاسخ به:امیرحسین علیپور

    به دلیل اهمیت تراکم گیاه در انتخاب توان و فریم نور مصنوعی لطفا تصاویر گیاهانتان را به یکی از شمارها ی

     09120644135
    09120644136
    09120644137
    09120644138
    .واتس آپ نمایید. تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرن.

    امین
    1400/05/12 22:07

    سلام ببخشید من یه اتاق خالی داشتم خیلی کم نور میخوره میخواستم ببینم نیاز به نور مصنوعی داره یا نه ممنون میشم جواب بدید

    محمد
    1400/03/14 22:38

    لطفا میگین برا یوکا نوردهی چقدر باید باشه؟
    من یه یوکا دارم چون نور مستقیم نداریم تقریبا داره پژمرده میشه لامپ گرفتم براش اما نمیدونم‌جواب میده یا نه .

    امیر
    1400/02/31 12:19

    اول ازهمه سپاس بابت پیج عالی و وقتی ک واس مخاطبانتون قرار میدین، ازین نوارای ال ای دی میشه استفاده کرد؟ چون دوساله بیکارم تواناییه خرید تجهیزاتو واقعا ندارم

    یییی
    1401/02/21 09:50
    پاسخ به:امیر

    ایشون گفتن توانایی خرید از شما رو ندارن بعد شما دارین محصولاتتون رو تبلیغ می کنین؟؟؟

    webmaster
    1400/03/01 11:31
    پاسخ به:امیر

    درود، قریب به ده سال شرکت ایران گرولایت شروع به طراحی و تولید انواع نور مصنوعی برای رشد گیاهان نموده است، و همچنین یک سال ضمانت بی قید و شرط محصولات بهمراه پنج سال خدمات رایگان پس از فروش خود گواه بر کیفیت و کارایی محصولات این شرکت می باشد. با ورود به بخش محصولات می توانید انواع فریم نورهای مصنوعی رشد گیاه را مشاهده نموده و از اطلاعات فنی آنها اگاه شوید.

    مصطفی
    1400/02/27 08:34

    سلام. ممکنه بفرمایید برای یک گلدان گیاه لیندا چه نور مصنوعی با چه مشخصاتی خوب هست؟
    ممنون از راهنمایی شما

    webmaster
    1400/03/01 11:33
    پاسخ به:مصطفی

    درود، لطفا تصویر گیاه خود را به شماره واتس آپ 09120644135 ارسال نمایید تا کارشناس ایران گرولایت در اسرع وقت بر حسب سایز گیاهتان و نور محیطی آن فریم و توان مناسب را به شما معرفی نماید.

    محمدامین
    1400/02/23 20:24

    سلام ممنون میشم پاسخ سوالمو بدین
    _چند ساعت در روز روشن باشه نور برای گیاه

    webmaster
    1400/02/24 13:10
    پاسخ به:محمدامین

    درود، بسته به نوع گیاهتان ( گیاه آفتاب دوست و روز بلند باشد یا سایه دوست و روز کوتاه و یا کلا خنثی ) این تایم متفاوت است و از 8 ساعت الی 18 ساعت متغییر بوده. بنابراین لطفا نام گیاه و دوره رویشی آن (جوانه زنی، رویش...) را علام نمایید تا اطلاعات دقیق داده شود.

    سمیرا
    1400/02/15 00:22

    سلام وقت بخیر، ببخشین میشه تو اتاق از لامپهای کم مصرف معمولی استفاده کرد و برای نیاز گیاهان از طیفهای نوری مختلف از طلقهای رنگی استفاده کرد؟ مثلا طلق سبز یا آبی

    webmaster
    1400/02/18 11:41
    پاسخ به:سمیرا

    دورد، خیر به هیچ عنوان. نورهای مصنوعی به دلیل اینکه فقط بخشی از طول موج خورشید را بازسازی مینمایند رنگ صورتی دارند در واقع با گذاشتن طلق فقط رنگ را تغییر داده اید نانومتر مورد نیاز فتوسنتز را که تغییر نداده اید!

    مطهره ایزانلو
    1400/02/12 00:25

    سلام ...ابلق بودن گیاه رو هم حفظ میکنه؟؟؟

    webmaster
    1400/02/13 17:08
    پاسخ به:مطهره ایزانلو

    درود، نورهای مصنوعی هیچ دخل و تصرفی در تغییر نژاد گیاه ندارند.

    Amirhf
    1400/01/31 17:00

    سلام وقت بخیر،ممنون از مطالب کاربردی و خوبتون، سوال اینکه،آیا این دسته از نورها برای انسان ضرر دارد؟

    webmaster
    1400/02/04 17:25
    پاسخ به:Amirhf

    خیر، زیرا نور های مصنوعی تنها طول موج مخصوص فتوسنتز گیاه را بازسازی مینمایند. دقیقا همان طول موجی که در اشعه نور خورشید وجود دارد. مورد بعدی این است که اکثر نورهای مصنوعی به دلیل وجود لنز نور متمرکزی دارند بصورتی که نورشان فقط گیاهان را پوشش می دهد. در ضمن تا به امروز مقاله و یا هیچ خبری در زمینه آسیب نور مصنوعی برای انسان ها منتشر نشده است.

    نوید
    1400/01/16 23:27

    ممنونم . اطلاعات بسیار مفیدی بود.

    حسین غدیری
    1399/12/08 02:09

    خیلی عالی

    امیررضا اسکانی
    1399/10/03 17:18

    سلام در چه ساعتی از روز بهتر از لامپ رشد گیاه استفاده کنیم ؟

    webmaster
    1399/10/05 19:44
    پاسخ به:امیررضا اسکانی

    تفاوت خاصی در زمان روشن نمودن لامپ برای گیاهان نیست ولی باید توجه داشته باشید در طی 24 ساعت حتما حداقل 12 ساعت لامپ مخصوص رشد گیاه باید روشن باشد.

    مهدی
    1399/09/13 19:16

    گل قاشقی برگاش زرد شده دلیل چیست

    safarishahla
    1399/09/15 13:20
    پاسخ به:مهدی

    مهدی عزیز
    لطفا در واتس آپ به شماره 09120644138 تصویری از گیاهتان ارسال نمایید که نور محیطی سنجیده شود و در صورت کمبود نور در محیط نور مصنوعی با توان مناسب و یا در صورت نیاز گیاهتان به کود جدول کمبود غذایی برایتان ارسال شود.

    زهره
    1399/08/10 11:53

    سلام، من یه اتاق اضافه دارم میخام گلهای آپارتمانی بزارم از چه ال ای دیها ورنگ هایی استفاده کنم. باتشکر

    safarishahla
    1399/09/15 13:26
    پاسخ به:زهره

    زهره عزیز
    به دلیل اینکه توان و فریم لامپ رشد گیاه با توجه نوع گیاهانتون ( دسته کاکتوسها، سایه دوستها ...) و نور محیطی گیاهانتون و همچنین ابعاد و اندازه گیاه (سن گیاه) انتخاب میشود، شما باید یک تصویر از محیط و نوع گیاهان مد نظر به شماره واتس آپ 09120644138 ارسال نمایید تا کارشناس مربوط لامپ مناسب و همچنین قیمت را به شما علام نماید.

    Majid
    1399/07/16 01:54

    سلام خسته نباشید . میخواستم بدونم از لامپ های ال ای دی معمولی یا هالوژن میتونم برای رشد گیاه استفاده کنم یا حتما باید لامپ های مخصوص رشد گیاه بخرم ؟

    safarishahla
    1399/09/15 13:30
    پاسخ به:Majid

    در مقایسه با نور مصنوعی برای گیاهان تاثیر بسیار کمتری دارد، البته هالوژن ها به دلیل ضعف در شدت و توان تغریبا میشه گفت هیچ تاثیری ندارند.

    نگار
    1399/03/18 15:24

    سلام من در آپارتمان زندگی میکنم که نور کمی وارد خونه میشه و نمیشه گیاهانم رو پشت پنجره بزارم پیچکم رو در ظرف اب و روی کانتر گذاشتم و از زیر کابینت بالایی نور لامپ رشته ای ال ای دی نصب شده و از وقتی پیچکم رو زیرش گذاشتم رشدش بیشتر شده میخاستم بدونم تأثیر اون نور هست؟؟

    safarishahla
    1399/06/02 08:58
    پاسخ به:نگار

    بله زیرا نور یکی از فاکتور های اصلی رشد گیاه هست.

    فرداد
    1399/03/08 16:30

    عالی

    تتلو
    1399/03/08 16:30

    خوبه

    کوثر رودپور
    1399/01/13 18:56

    سلام , من می خوام توی خونه رزماری پرورش بدم , به نظرتون چه لامپی برای حدودا چهار گلدون مناسبه ؟

    safarishahla
    1399/09/15 13:41
    پاسخ به:کوثر رودپور

    رزماری جزو گیاهان آفتاب دوست است یعنی برای رشد به نور زیادی نیاز دارد. این نیاز با نور مصنوعی کاملا قابل جبران می باشد منتها نیاز نوری آن درصورت پرورش از مرحله ی بذر و یا تکثیر آن گیاه در زمان شکفتگی متفاوت است لطفا مرحله ی پرورش گیاهتان را ذکر نمایید تا دقیق تر توان و فریم نور مصنوعی مورد نظر را علام نماییم.

    ledsazan
    1398/11/21 20:41

    خیلی خوبه

    بهار
    1398/11/01 20:54

    مطالب مفیدی بود . معمولا برای گیاهان آپارتمانی چند ساعت در روز باید روشن باشه . میشه در هنگام شب نور را روشن کنیم . آیا همان بازدهی رو دارد .

    safarishahla
    1398/09/26 12:43

    اشکان عزیز، نوع گیاه (گل ده، سبزیجات، میوه ده، کاکتوس...) مرحله رشد آن و سایزاش در تعیین توان لامپ بسیار مهم است ولی بصورت کلی اگر بخواهیم راهنمایی نماییم برای 10 گلدان یک پروژکتور 1200 وات می توانید خوب باشد.

    اشکان
    1398/07/05 13:13

    سلام شرمنده یه سوال داشتم ببخشید واسه ۱۰تا گلدون چقدر باید لامپ تهیه کنم

    safarishahla
    1397/08/20 12:51

    بر اساس سایز گیاه (بن سای یا ...) باید توان لامپ رشد گیاه ( نور مصنوعی ) را انتخاب نمود . که با در نظر گرفتن یک سایز متوسط گیاه لامپ 12 یا 18 وات سرپیچ دار پیشنهاد می شود. انواع لامپ رشد گیاه ایران گرولایت دارای مصرف بهنیه انرژی می باشد در واقع از لامپ های معمولی که در خانه ها از آن استفاده می شود نیز کمتر برق مصرف میکند. سپاس

    Adibi
    1397/06/11 14:19

    بونساي من ريزش برگ شديد داره.نورگير منزلمون كمه.چه نور مصنوعي رو پيشنهاد ميدين

    ناشناس
    1397/05/22 01:25

    اشکال نداره تو شب هم واسه گیاهام نور بزارم؟

    ناشناس
    1397/05/20 22:33

    میزان مصرف برق نور مصنوعی به نسبت لامپ های معمولی چه مقدار است؟

    مصطفی
    1396/10/27 22:15

    ایا با استفاده از لامپ های رشد میتوان تمام نیاز نوری برای پرورش سبزیجات نعناع،ریحون،شاهی و جعفری را فراهم ساخت؟یا اینکه حتما باید مقداری نور طبیعی هم تابش داشته باشد؟

    zamani
    1396/06/21 14:02

    با سلام دوستان عزیز . مبحث میزان نوردهی به گیاه و میزان شدت تابش نور کاملا بسته به عوامل گوناگونی می باشد بنابراین نمی توان نظر خاصی برای تمامی گیاهان داد در صورت تماس تلفنی بهتر می توان مشاوره داد . در کل سری مولتی چیپ ها بیشتر برای گیاهان گلده استفاده می شود و پروژکتور برای گیاهان رویشی. همچنین زمان تابش برای کاکتوس ها به این دلیل که آفتاب دوست می باشند 12 ساعت است .

    ناشناس
    1396/06/21 10:41

    سپاس

    پريسا
    1396/05/30 19:32

    سلام من چند تا گلدون نعنا و ريحان و چندتا حسن يوسف و نخل مرداب و شمعدوني و فلفل و يكي دوتا ديگه گل آپارتماني دارم و چندتا كاكتوس .ميخواستم بدونم مي تونم همشونو با يك لامپ تغذيه كنم.اگه آره چند واتي باشه؟

    پارمیس شریفی
    1399/07/21 17:47
    پاسخ به:پريسا

    نه نمیشه. منم میخاستم به همشون با یه لامپ نور رو برسونم اما کم بود و به نظرم برای هر ۲ تاگلدون باید یک چراغ تهیه کرد

    علی کیلک
    1396/05/13 12:37

    سلام چند ساعت برای کاکتوس باید از وال واشرها استفاده کرد

    zamani
    1396/03/23 13:59

    شما میتوانید تصاویر گیاهانتان را به شماره ی 09120644135 تلگرام نمایید تا همکاران ما مشاوره ی کامل در این زمینه خدمدتان ارائه دهند.با سپاس فراوان

    زرگر
    1396/03/11 15:01

    سلام.من برای گیاهان اپارنمانی خود میخواهم لامپ رشد تهیه کنم که گلهای من در دودسته ۸ تایی تقریبا قرار دارند
    ۱.برای این حالت شما چه لامپی را با چه واتی پیشنهاد میدهید؟
    ۲.باتوجه به اینکه گلدانها در سالن هستند ولامپ ها صبح تا شب باید روشن باشند باعث اذیت چشم نمیشوند؟(به خاطر رنگ نور لامپ عرض میکنم)؟؟؟

    لینا مبرا
    1396/03/01 10:21

    سلام چن ساعت در روز باید از نور مصنوعی برای گیاهان استفاده شود

    رضا
    1396/02/31 15:44

    نظر جدید
    با تشكر از مطلب مفيد و سايت زيباتون
    من دستگاهي رو معرفي ميكنم كه براي گياهان كوچك و مينياتوري بسيار عالي و كاربردي
    يك دستگاه تراريوم كه ميتونيد از سايت باميلو تهيه كنيد شبيه يك كلبه كوچكه كه خيلي زيباست
    اينم لينكش
    http://www.bamilo.com/lighting-%DA%A9%D9%84%D8%A8%D9%87-%DA%86%D9%88%D8%A8%DB%8C-2089483.html

    مشاوره خرید
    ۰۲۱-۸۸۵۶۵۴۷۹

    محصولات جدید

    مقالات مرتبط