0 تا 100 احداث گلخانه هیدروپونیک/هزینه ساخت

آنچه در این مقاله میخوانید
    گلخانه هیدروپونیک

    مفدمه:

    احداث گلخانه همواره جز مهم ترین دغدغه های افرادی است که علاقه دارند در زمینه ی صنعت کشاورزی وارد شوند ،به علت نبود رشته تخصصی در دانشگاه و عدم پرورش رسمی مهندسین گلخانه این رشته به صورت تجربی در میان افرادی که اقدام به اجرای سازه و تجهیزات کرده اند رواج یافته است.در این مقاله سعی داریم درخصوص پرکابردترین اتواع گلخانه ها یعنی گلخانه های هیدروپونیک با شما مطالب مفید و ارزشمندی را مطرح کنیم.

    آموزش مراحل ساخت گلخانه هیدروپونیک

    طراحی ، و راه اندازی اجرای گلخانه هیدروپونیک :

    انتخاب مکان: مکان مناسبی را برای گلخانه خود انتخاب کنید. باید نور خورشید کافی دریافت کند، به برق و آب دسترسی داشته باشد و از بادهای شدید و آفات محافظت شود. در مورد چگونگی جهت دهی صحیح گلخانه آینده خود بیشتر بیاموزید.گلخانه خود را طراحی کنید: در مورد ابعاد و جهت گلخانه خود تصمیم بگیرید. شما می توانید گلخانه های مختلف موجود در بازار را انتخاب کنید.

    گلخانه را بسازید یا مونتاژ کنید: دستورالعمل های همراه کیت گلخانه خود را دنبال کنید یا یک ساختار گلخانه ای سفارشی بسازید. از محکم بودن، تهویه مناسب و عایق کافی برای کنترل دما اطمینان حاصل کنید.

    تهویه را نصب کنید: تهویه مناسب برای کنترل دما و رطوبت ضروری است. برای حفظ شرایط مطلوب در داخل گلخانه، فن های خروجی و دریچه های ورودی را نصب کنید. HAF یا VAF نیز برای گردش هوای فعال در داخل منطقه رشد مورد نیاز خواهد بود.

    تجهیزات گلخانه خود را نصب کنید: سیستم گرمایش و سرمایش برای اینکه بتوانید شرایط رشد همگن و بهینه را در طول روز و شب در طول سال حفظ کنید. سیستم سایه زنی/صفحه نمایش حرارتی را برای محافظت از محصولات و کارآمدتر نگه داشتن هوای گرم و کاهش هزینه های عملیاتی فراموش نکنید.

    نصب نور: اگر نور طبیعی خورشید کافی نیست، چراغ های رشد را بالای سیستم هیدروپونیک خود نصب کنید. چراغ های رشد LED کم مصرف هستند و به طور گسترده در گلخانه های هیدروپونیک استفاده می شوند.

    راه اندازی سیستم هیدروپونیک

    اجزای سیستم هیدروپونیک خود را مونتاژ و نصب کنید. این معمولاً شامل سینی‌های رشد، مخازن، پمپ‌ها، لوله‌ها، سنگ‌های هوا و گلدان‌های توری می‌شود. اطمینان حاصل کنید که سیستم شما دارای زهکشی مناسب و طراحی چرخشی است.

    یک محیط رشد را انتخاب کنید: یک محیط رشد مناسب برای سیستم هیدروپونیک خود انتخاب کنید. گزینه های رایج عبارتند از پیت ماس، کوکو و پرلیت. گلدان های در حال رشد را با محیط انتخابی خود پر کنید.

    محلول مغذی را مخلوط کنید: دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید تا محلول غذایی برای سیستم هیدروپونیک خود تهیه کنید. برای اطمینان از تعادل مناسب مواد مغذی، سطوح pH و EC را به طور منظم کنترل و تنظیم کنید.

    محصولات خود را بکارید: محصولات انتخابی خود را در گلدان های توری بکارید و در سینی های هیدروپونیک قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که ریشه ها در محلول غذایی غوطه ور هستند.

    تنظیم نقاط تنظیم آبیاری و کنترل آب و هوا: از تایمر برای خودکار کردن نقاط تنظیم آبیاری و کنترل آب و هوا استفاده کنید. اکثر سیستم های هیدروپونیک به چرخه های آبیاری مکرر و کوتاه در طول روز نیاز دارند. یک ایستگاه هواشناسی را می توان به رایانه شما متصل کرد (اکیداً توصیه می شود) تا بتوانید پارامترهای بیرونی (نور، باد، باران ...) را کنترل کنید تا از طریق سیستمی که انتخاب می کنید کنترل آب و هوای پویاتری داشته باشید.

    نظارت و نگهداری

    سیستم هیدروپونیک خود را به طور منظم بررسی و نگهداری کنید. این شامل نظارت بر سطوح مواد مغذی، pH و EC، تمیز کردن اجزا و اطمینان از جریان هوا و کنترل دما است.

    برداشت کنید و از آن لذت ببرید: هنگامی که محصولات شما به بلوغ رسیدند، برداشت کنید و از ثمره کار خود لذت ببرید. به مراقبت و نگهداری گلخانه هیدروپونیک خود برای تولید مداوم محصول ادامه دهید.

    مواد و تجهیزات گلخانه هیدروپونیک

    ساختار گلخانه : دوام، طراحی، ارتفاع، حجم، تبادل هوای تهویه.. پارامترهای کلیدی برای انتخاب مناسب هستند.

    اجزای سیستم هیدروپونیک : مانند سینی های رشد، مخازن، پمپ ها، لوله ها، سنگ های هوا، گلدان های توری یا کیت سیستم هیدروپونیک از قبل ساخته شده.

    محیط رشد : مانند پیت ماس، کوکو، پرلیت.

    محلول مغذی : سیستم آبیاری مناسب کود مهم است.

    سیستم تهویه :پنکه های خروجی، دریچه های ورودی، فن های جریان هوا افقی یا عمودی

    سیستم گرمایش و سرمایش: بسته به موقعیت پروژه شما تجزیه و تحلیل می شود که شامل سیستم های پد و فن می شود.

    تجهیزات کنترل: دما و رطوبت را به وسیله ی سنسورهای دما رصد می کنند

    اندازه گیری pH) و( EC :رسانایی الکتریکی.

    تایمر: روشنایی و آبیاری یا سیستم کنترل کامل آب و هوا انجام شده توسط کامپیوتر.

    ابزار دستی اولیه : پیچ گوشتی، آچار، انبردست و ...

    چراغ‌های و لامپ های نور مکمل : مثلا چراغ‌های LED، نسل جدید( smd)، نورهای فلورسنت یا سدیم پرفشار برای کل سطح رشد یا فقط تمرکز روی تکثیر 

    خرید بستر کشت هیدروپونیک

    بسترهای کشت مورد نیاز برای انواع کشت های هیدروپونیک به صورت جامد و یا مایع در انواع مختلف بسته به نوع کشت متغیر است.شرکت ایران گرولایت به صورت تخصصی دارای بسترهای  nft،dwc،rwc است که با توجه به نیاز شما به بهترین راندمان را برای شما به وجود می آورد. شما می توانید با برقراری تماس از طریق درگاه های ارتباطی  شرکت ایران گرولایت ،خدمات مشاوره ای مورد نیاز جهت دریافت اطلاعات تکمیلی در این زمینه را به دست بیاورید.

    سیستم آبیاری قطره‌ای هیدروپونیک

    سیستم‌های قطره‌ای هیدروپونیک یک روند در باغبانی هیدروپونیک است که محیط رشد طبیعی تری را برای سبزیجات شما ارائه می‌کند. این روش موفق و آسان است. همچنین، رشد سریع گیاهان با استفاده کارآمد از منابعی مانند آب یا مواد مغذی ، یک چیز عالی در مورد سیستم قطره ای است! پیروی از این نکات می تواند به راه اندازی و حفظ یک هیدروپونیک قطره ای موفق کمک کند.

    سیستم قطره ای یک نوع فعال از سیستم های هیدروپونیک است که از یک سری لوله یا لوله برای رساندن آب و مواد مغذی به طور مستقیم به ریشه گیاهان استفاده می کند. گیاهان در یک محیط رشد مانند پرلیت یا ورمیکولیت رشد می کنند و ریشه ها دائماً در محلول غذایی خیس می شوند . سیستم قطره ای بسیار کارآمد است و می توان از آن برای پرورش گیاهان مختلف استفاده کرد.

    هیدروپونیک قطره ای اشکال و اندازه های مختلفی دارد. سیستم‌های کوچک و رومیزی وجود دارند که برای باغبان خانگی عالی هستند و همچنین سیستم‌های هیدروپونیک قطره‌ای در مقیاس بزرگ وجود دارند که می‌توانید برای کشاورزی تجاری از آنها استفاده کنید.

    تفاوت گلخانه هیدروپونیک و معمولی

    تفاوت اصلی در گلخانه های معمولی و هیدروپونیک ایجاد بسترهای کشت متنوع است.سازه های گلخانه ای و نوع پوشش گلخانه در هر دو مدل گلخانه می تواند یکسان باشد. گلخانه هیدروپونیک بیشترین کارایی را برای صرفه جویی در مصرف اب را دارا می باشد. تجهیزات گلخانه ای خاصی در نوع هیدورپونیک و غیر آن ایجاد تفاوت نمی کند.

    هزینه ساخت گلخانه هیدروپونیک

     

    ساده ترین روش کشت هیدروپونیک

    NFT (تکنیک فیلم غذایی) برای چندین دهه با موفقیت مورد استفاده قرار گرفته است و به دلیل سادگی NFT یک سیستم رشد هیدروپونیک بسیار موثر است. در تجربه ما، NFT برای محصولاتی مانند سبزی های برگ دار یا هنگام استفاده از روش های رشد SOG (دریای سبز). سبزی‌های برگ‌دار ساده‌ترین گیاهانی هستند که برای مبتدیان به هیدروپونیک رشد می‌کنند. سبزی هایی مانند اسفناج و کاهو همه کاره هستند و در هیدروپونیک سریع رشد می کنند. همچنین کشت آب عمیق (DWC) ساده ترین سیستم نگهداری برای اکثر تولیدکنندگان است. یک DWC از یک مخزن پر از آب و محلول مواد مغذی تشکیل شده است. گیاهان با استفاده از گلدان توری و محیط رشد روی مخزن آویزان می شوند.

    اگرچه تقریباً هر محصولی را می توان به صورت هیدروپونیک کشت کرد، اما رایج ترین آنها کاهو برگ، گوجه فرنگی، فلفل، خیار، توت فرنگی، شاهی، کرفس و برخی گیاهان هستند. یکی از عوامل کلیدی در طراحی سیستم برای یک محصول خاص، نحوه پشتیبانی آن در محلول غذایی است.سبزی‌های برگ‌دار، از جمله کاهو، اسفناج، کلم پیچ و چغندر سوئیسی، به دلیل سرعت رشد سریع و ارزش غذایی بالا، گزینه‌های عالی برای هیدروپونیک هستند.

    کلام پایانی

    شرکت ایران گرولایت به عنوان مجموعه ای دانش بنیان توانایی این را دارد که با در اختیار گذاشتن مشاوره های تخصصی با شما عزیزان بتواند بهترن راهکارها در زمینه ی اجرای گلخانه هیدروپونیک به شما ارائه دهد، شما می توانید در این زمینه با مشاوران ما از طریق درگا های ارتباطی در تماس باشید.

    تمامی شماره ها ی تلفن در شبکه های اجتماعی و تلفن تماس شرکت در ساعات اداری در تمام روزهای هفته به غیر از ایام تعطیل آماده خدمت رسانی به شما ز عزیزان است.

    دیدگاه‌ها
    نام
    ایمیل
    نظر
    صبا مرادی
    1403/04/19 10:16

    تمام این سیستم ها در جدول برای کشت هیدرو پونیک لازم است و می توان از شما تهیه کرد؟

    امیر عطا تاج کریمیان
    1403/04/19 11:19
    پاسخ به:صبا مرادی

    بله دوست عزیز هر چیزی که بخواهید میتوانید در محصولات ایران گرولایت مشاهده کنید

    پریا سلطانی
    1403/04/19 10:14

    هم برای خرید می توان از مشاوران شما کمک گرفت هم برای راه اندازی گلخانه؟

    امیر عطا تاج کریمیان
    1403/04/19 11:20
    پاسخ به:پریا سلطانی

    بله دوست عزیز مشاوران ما اماده هستند برای همه مشکلات شما چه در باره ی گیاه چه درباره محصولات ...

    مشاوره خرید
    ۰۲۱-۸۸۵۶۵۴۷۹

    محصولات جدید

    مقالات مرتبط