گلدان مناسب برای کشت گیاه کانابیس:

آنچه در این مقاله میخوانید
    گلدان مناسب برای کشت گیاه کانابیس

     

    سایز گلدان برای گیاه شاهدانه 

    ابتدا باید بدانیم که ابعاد هر گلدان را با میزان حجم آن اندازه گیری میکنند. گلدان مناسب پرورش شاهدانه نباید خیلی بزرگ یا خیلی کوچک باشد. در گلدان های کوچک ریشه به درستی رشد نمیکند و این باعث ضعف در مراحل رشد گیاه میشود و بالعکس در گلدان های بزرگتر از مقدار مورد نیاز هیچ تاثیری مثبتی به روند رشد گیاه اضافه نمیگردد و تنها هزینه های خاک و مواد مغزی ما بیشتر میشود که این اصلا به صرفه نمیباشد.

    بنابراین پیشنهاد میگردد برای کشت گیاه کانابیس در فضای باز از گلدان هایی با حداقل حجم 50 لیتر استفاده نمایید و برای کاشت گیاه شاهانه در فضای بسته استفاده از گلدان هایی با حجم حداقل 20 لیتر و حداکثر 35 لیتر پیشنهاد میکردد.

     جنس گلدان برای کاشت شاهدانه

    گلدان های پلاستیکی، اکسیژن پات ها و گلدان های پارچه ای به ترتیب بهترین عملکرد را در کشت گیاه شاهداه دارند. و استفاده از گلدان های سفالی نیز یدترین انتخاب میباشد.

    گدان های پلاستیکی را معمولا همه میشناسند این گلدان ها مزیتی نسبت به رقبا ندارند اما میتوان گفت آسیبی نیز به گیه نمیرسانند. گلدان های اکسیژن پات نیز در سال های اخیر وارد بازار ردیده اند درواقع این گلدان بستر های پلاستیکی هستند که با وجود رروزنه هافراوان بر روی خود جذب و نکهداری رطوبت زا بسیار بالا میبرند.اما بهترین گلدان برای کشت گیاه شاهدانه گلدان هایی از جنس پارچه میباشند البته متاسفانه گلدان هایی از جنس پارچه های غیر تخصصی نیز بازار ایران را فراگرفته اند . جنس گلدان های پارچه از نوعی پارچه نمدی استریل میباشند که علاوه بر مقاومت بالا قابلیت عبور اکسیژن را از بدنه خود دارد . گلدان های پارچه ای شرکت ایران گرولایت در 5 سایز و با پارچه وارداتی ویژه ساخت گلدان در وبسایت این شرکت موجود است.

    مزایای گلدان پارچه ای چیست؟

    • عبور هوا از بدنه منافذ بدنه خود و اکسیژن رسانی بیشتر به ریشه
    • در گلدان های پارچه ای کمبود رطوبت خاک را به راحتی میتوان از خشک شدن سطح روی گلدان متوجه شد
    • با توجه به منعطف بودن بدنه گلدان های پارچه ای الگو صحیح ریشه سازی به سادگی انجام میپذیرد
    • قابلیت حمل بسیار سبک تر
    • بدون نیاز به زهکشی

    انتقال به بستر هیدروپونیک:

    در این روش نت پات یا همان سبد کشت هیدروپونیک را با آب اکسیژنه 3 % شست و شو میکنیم و سپس پوکه های معدنی را نیز ضد عفونی میکنیم . پس از این کار یک سانت پایینی سبد های کشت هیدروپونیک را از پوکه های معدنی پر مینمائیم و نشایی که درون راکوو قرار گرفته است را روی این یک سانت درون سبد کشت جا میگزاریم . پس از این اتفاق فضای اطراف خالی مانده در سبد را نیز با پوکه های معدنی پر میکنیم. و سبد کشت را در محفظه ای که روی سطل هیدروپونیک است قرار میدهیم. باقی مراحل کشت را میتوانیم در ادامه و در بخشی از مقاله که مربوط به کشت هیدروپونیک است مطالعه نمائید.

    دیدگاه‌ها
    نام
    ایمیل
    نظر
    مشاوره خرید
    ۰۲۱-۸۸۵۶۵۴۷۹

    محصولات جدید

    مقالات مرتبط