دفع بوی تند پرورش شاهدانه

آنچه در این مقاله میخوانید
    دفع بوی تند شاهدانه

     

     

     یکی از معضلات پرورش گیاه شاهدانه بوی تند و آزاردهنده این گیاه است از اواخر دوره رشد بوی ساطع شده از این گیاه شروع می‌شود  در دوره گلدهی به اوج خود می‌رسد نژادهای مختلف در میزان بوی این گیاه تاثیر بسیار بالایی دارند به عنوان مثال گیاه‌هایی که در ماده موثر خود CBD بیشتری نسبت به THC دارند دارای بوی بسیار کمتری می‌باشند.  در محیط‌های بسته از بین بردن بوی تند گیاه کانابیس فقط به وسیله استفاده از فیلتر کربن امکان پذیر می‌باشد.

    فیلتر کربن مناسب از بین بردن بوی بد گیاه شاهدانه

    فیلتر کربن‌ها دارای محفظه‌هایی می‌باشند که با بدنه توری خود هوای محیط را از کربن اکتیو داخل خود عبور می‌دهند و به این وسیله بوی بد محیط را حذف می‌کند فیلتر کربن‌ها از سه بخش تشکیل شده‌اند خود فیلتر، اگزاست فن بین کانالی و لوله اتصال

    ویژگی‌های فیلتر کربن استاندارد

    در خرید یکی از مهمترین پارامترها قیمت محصول است اما در خرید فیلتر کربن کیفیت محصول اهمیت بسیار بسیار بالایی دارد و ویژگی این تفاوت کیفیت‌ها به شرح زیر می‌باشد

    دفع بوی بد شاهدانه

    جنس بدنه

    متاسفانه فیلتر کربن‌های دست ساز بازار ایران معمولاً از ورق‌های آهنی ساخته شده‌اند که پس از مدت کوتاهی قرارگیری در مجاورت رطوبت گلخانه دچار اکسید شدن و زنگ زدن می‌شوند اما فیلتر کربن‌های شرکت ایران گرولایت دارای بدنه استیل ضد زنگ یا روکش کروم می‌باشند و از این قاعده مستثنا هستند.

    جنس کربن اکتیو

    مهمترین موضوع در ساخت فیلترکربن اکتیو خود کربن اکتیو است. بازار ایران را کربن‌های بی‌کیفیت چینی فرا گرفته است که بعضا در بازارهای جهانی قیمت حدود یک دلار برای هر کیلوگرم دارند این فیلترها پس از مدت ۲ یا ۳ ماه از دوره استفاده دیگر کیفیت روز اول خود را نداشته و به مرور زمان کاملاً از کار می‌افتند کارگاه‌های دست ساز ساخت فیلتر کربن این فیلترهای پودری را به عنوان برندهای مطرح جهانی بدون هیچ گونه مسئولیتی تولید می‌کنند اما شرکت ایران گرولایت با ۱۱ سال سابقه در تولید فیلتر کربن و اعتماد به رضایت مشتریان تنها از کربن اکتیو هلندی در محصولات خود استفاده می‌نماید و این موضوع را دلیل اصلی اختلاف قیمت در محصولات فیلتر کربن خود با بازار می‌داند.

    ابعاد کربن اکتیو

    موضوع سومی که از اهمیت بالای برخوردار است ابعاد کربن اکتیو است کربن‌های اکتیو در تمام دنیا برای مصارف گوناگون به سه شکل پودری (گرانولی)، میله ای و کیوبی تولید می شوند. استفاده از کربن‌های پودری که در بازار ایران رواج دارد در محیط گلخانه پس از جذب رطوبت محیط به یکدیگر می‌چسبند و به اصطلاح کیپ می‌شوند پس بهترین نوع کربن اکتیو برای جذب بوی گلخانه‌، کربن اکتیوهای میله‌ای هستند که در محصولات ایران گرولایت به کار می‌روند.

    قابلیت شارژ

    فیلترهای کربن دارای استهلاک می‌باشند و پس از مدتی وابسته به کیفیت ساختشان پس از ۳ الی ۱۸ ماه کارایی خود را از دست می‌دهند. بنابراین فیلتر کربن‌ها باید قابلیت این را داشته باشند که به راحتی کربن اکتیو آنها تعویض گردد.

    انتخاب فن مناسب برای فیلتر کردن

    دفع بوی بد شاهدانه

    برای انتخاب سایز فیلتر کربن و فن آن احتیاج به دانش فنی این کار است . فیلترهای کربن دارای قطرها و طول‌های مختلف می‌باشند که حجم کربن مختلفی در خود جای می‌دهند. کارشناسان ایران گرولایت با به دست آوردن اطلاعات محیطی گلخانه همچون طول عرض ارتفاع میزان هوای داخل گلخانه را محاسبه می‌نماید و بر اساس آن سایز فیلتر کربن و میزان هوادهی فن خروجی را تعیین می‌نمایند. میزان هوادهی را با واحد دبی می‌سنجند و شرکت‌های مختلف این فن‌ها را تولید می‌نمایند فن بین کانالی شرکت دمنده مطرح‌ترین برند ایران است که در مقایسه با فن‌های برندهای خارجی تنها صدای بیشتری را تولید می‌کند بهتر است برای خرید فن و فیلتر کربن مناسب با کارشناسان ایران گرولایت در ارتباط باشید.

    نحوه نصب فیلتر کربن

    دفع بوی بد شاهدانه

    برای کسب اطلاعات درباره نحوه نصب فیلتر کربن در گلخانه بهترین راه مشاهده فیلم آموزشی شرکت ایران گرولایت در وب سایت همین شرکت است که جای هیچ سوالی را باقی نمی‌گذارد و این فیلم ۸ روش صحیح نصب فیلتر کربن در گلخانه به خوبی آموزش داده شده است اما بهترین روش نصب فیلتر کربن قرار دادن فیلتر در بالاترین نقطه گلخانه و درست در مرکز آن بالاتر از محل نصب نور مصنوعی می‌باشد. بهتر از پس از قرارگیری فیلتر کربن، فن بین کانالی بدون هیچ واسطه‌ای به خود فیلتر نصب گردد و پس از آن هوای خروجی از فن بین کانالی توسط لوله فلکسیبل به بیرون از گلخانه هدایت شود این کار دو مزیت دارد اول اینکه حداکثر مکش توسط فن صورت می‌گیرد و دوم اینکه لوله فلکسیبل بعد از فن تا حدودی صدای  فن را از بین می‌برد.

    دیدگاه‌ها
    نام
    ایمیل
    نظر
    مشاوره خرید
    ۰۲۱-۸۸۵۶۵۴۷۹

    محصولات جدید

    مقالات مرتبط