برداشت شاهدانه/نحوه خشک کردن شاهدانه

آنچه در این مقاله میخوانید
    برداشت شاهدانه

    نحوه برداشت و خشک کردن گیاه کانابیس

    سه روش سنتی و دو روش پیشرفته برای خشک کردن گیاه شاهدانه وجود دارد برای خشک کردن گیاه ه در فضای باز کشت شده باشد معمولاً از روش اول استفاده می‌نماییم.

    نکته مهم در تمام روش‌های ذکر شده گیاه پس از برداشت در محیطی کاملاً تاریک و با حداقل رطوبت و در بازه دمایی بین ۲۵ الی ۲۷ درجه سانتیگراد باید قرار گیرد.

    روش اول

    در این روش پس از پایان گلدهی ساقه اصلی گیاه از پایین‌ترین نقطه نزدیک به خاک قطع می‌شود و به صورت برعکس در شرایط محیطی فوق از سقف آویزان می‌شود این روش بین ۷ الی ۱۰ روز زمان می‌برد تا گیاه کاملاً خشک شود سپس با لمس دست برگ‌های گیاه را تمیز کرده و گل‌ها را برداشت می‌کند.

    روش دوم

    پس از اتمام گلدهی برگ‌ها و ساقه‌های اضافه را بر روی خود گیاه  باقی میگذاریم و تنها غنچه‌های گل را جدا کرده و در محفظه‌ای سینی مانند در محیط با شرایط  دمای فوق قرار می‌دهیم تا کاملاً خشک شود این دوره ۰ تا ۱۲ روز زمان می‌برد تا گل کاملاً خشک شود.

    روش سوم

    پس از اتمام گلدهی برگ‌ها را حذف کرده و ساقه‌های اصلی که روی آن غنچه قرار گرفته است از ارتفاع ۲۰ سانتی‌متری برش می‌زنیم  درون محفظه سینی مانند قرار می‌دهیم پس از خشک شدن گیاه گل را از ساقه جدا میکنیم. در این روش هم ۱۰ الی ۱۲ روز طبق شرایط فوق زمان می‌برد تا گیاه خشک شود.

    کیور کردن چیست ؟

    روشی از خشک کردن می‌باشد که زمان بیشتری را نیاز دارد اما کیفیت عطر و طعم گیاه را کاملاً حفظ می‌کند.

    روش اول کیور کردن

    برداشت شاهدانه

    در این روش ابتدا غنچه‌های گل را در شرایط محیطی که به آن اشاره شد قرار می‌دهیم و اجازه می‌دهیم گیاه حدود ۶۰ درصد از رطوبت خود را از دست دهد سپس غنچه‌ها را درون ظرف شیشه‌ای ریخته و درب آن را می‌بندیم هر دو روز یکبار یا روزانه یک بار درب شیشه را حدود یک ساعت باز گذاشته و سپس دوباره آن را می‌بندیم این کار را آنقدر تکرار می‌کنیم که حدود ۸۰ درصد از رطوبت گیاه از دست برود و در این موقعیت درب شیشه را دوباره بسته  اجازه می‌دهیم به مدت ۱۰ روز کاملاً در همان ظرف بماند این روش به طور کامل بین ۳۰ تا ۴۰ روز زمان می‌برد.

    روش دوم کیور کردن

    برداشت شاهدانه

    در این روش نیز ابتدا غنچه‌های گل را در شرایط محیطی که به آن اشاره شد قرار می‌دهیم وقتی گیاه ۶۰ درصد از رطوبت خود را از دست داد سطلی پلاستیکی را آماده می‌کنیم از پایین‌ترین قسمت دیواره سطل روزنه‌ای به اندازه یک شلنگ ماکارونی ایجاد می‌کنیم یک بخشی از شلنگ ماکارونی را در کف سطل می‌چرخانیم و روزنه‌های کوچک بر روی شلنگ ایجاد می‌نماییم و قسمت دیگر شلنگ را به پمپ هوا نصب می‌کنیم در قسمت بالایی سطل نیز روزنه‌ای برای خروج هوا ایجاد می‌کنیم اجازه می‌دهیم غنچه‌ها به مدت دو ماه در این سطل باقی بمانند این کار باعث می‌شود علاوه بر حفظ کیفیت، طعم، بو و شکل ظاهری گیاه کاملاً سالم بماند.

    دیدگاه‌ها
    نام
    ایمیل
    نظر
    مشاوره خرید
    ۰۲۱-۸۸۵۶۵۴۷۹

    محصولات جدید

    مقالات مرتبط