فصل گلدهی گل سیسوس

آنچه در این مقاله میخوانید
      فصل گلدهی گل سیسوس

    گیاه سیسوس در چه فصلی گل می دهد

    مشخصات: اسم علمی پیچ كانگورو Cissus antractica ، از خانواده Vitaceae می باشد این جنس دارای 350 گونه مختلف از گیاهان خشبی همیشه سبز بالا رونده و حاوی ده گونه با ساقه گوشتی است. پیچ كانگورو، بومی استرلیا بوده و ارتفاع آن به 5 تا 6 متر می رسد. برگهای براق و سبزآن شكل تخم مرغی داشته و درای لبه دندانه دار تیز می باشد. طول برگها در حدود 10 سانتی متر است. از این گیاه به صورت آویزی هم می توان استفاده كرد.
    مراقبت: این گیاه به نور کم تا متوسط، دمای بین 10 تا 22 درجه سانتیگراد، مقدار متوسط آب احتیاج دارد و خاک باید همیشه دارای رطوبت باشد و در هر بار آبیاری نباید آب زیاد به گیاه داد. رطوبت نسبی هوا بین 50 تا 70 درصد برای این گیاه مناسب می باشد. سیسوس خاک قلیایی با PH حدود 7-8 را می پسندد.
     کود: كود مورد نیاز سیسوس را میتوان به میزان 4 گرم در لیتر، هر هفته یكبار، از فروردین تا شهریور مورد استفاده قرا داد. در زمستان هرگز نباید ، كود مصرف شود. 
    خاک: مخلوطی از خاك باغچه و شن و خاك برگ، برای رشد سیسوس مناسب است. 
    ازدیاد: این گیاه را میتوان به راحتی در خانه نگاهداری كرد و با یك روش شناخته شده ، به نام Direct-stieking ، یعنی كاشت مستقیم قلمه ها درون گلدان، تكثیر این گیاه است. با استفاده از یك چاقوی تیز، قیچی باغبانی و یا سر شاخه زن، قلمه های انتهایی ساقه را به اندازه 8 تا 12 سانتیمتر، جدا كنید، در پودر هورمون ریشه زایی رو برده و سپس با دقت در گلدان بكارید. قبل از این كار، برگهای پایین قلمه ها را جدا كنید. هر 3 تا 4 قلمه را در گلدانی با قطر دهانه 9 سانتیمتر، حاوی كمپوست با پایه پیت قرار دهید. قلمه ها را باید با كیسه پلاستیكی شفاف، بپوشانید و تا زمان ریشه دهی كه معمولا سه هفته طول می كشد، در دمای 18 تا 20 درجه سانتیگراد و نور مناسب ولی دور از تابش مستقیم خورشید، نگاه دارید.

    عوارض و درمان گیاه پیچ کانگورو یا سیسوس:

    اگر دیدید رشد گیاه كند شده و برگها رنگ پریده هستند، گیاه را هر دو هفته یكبار، تغذیه مصنوعی نمایید. اگر فاصله بین برگها زیاد شود و رشد گیاه كند گردد، نشانگر این است كه نور محیط كافی نیست. لكه های قهوه ای روی برگها دراثر آبیاری بیش ازحد ایجاد می شود. باید اجازه دهید سطح خاك درفاصله بین دو آبیاری، خشك شود. هوای سرد وخشك باعث سست شدن برگها ودر نهایت ریزش آنها می گردد. برگهای زرد شده و آغشته به تارعنكبوت باسم كنه كش ترمیم پیدا می كند زیرا عامل آن فعالیت كنه قرمز بوده و این كنه به سم خیلی حساس است. غبارپاشی در كاهش آفت موثر است. در صورتی كه برگهای پیچ كانگورو چروك خورده و سقوط نمایند، نشانگر آن است كه حرارت محیط بالاست. گلدان رابه محل خنك تر بوده و غبار پاشی كنید، همچنین هوای خیلی سرد برگهای پایینی گیاه را از بین برده و رشد گیاه را متوقف می كند.

    دیدگاه‌ها
    نام
    ایمیل
    نظر
    ابراهیم
    1396/05/11 10:01

    نور مصنوعی برای رشد این گیاه لازم است؟

    مشاوره خرید
    ۰۲۱-۸۸۵۶۵۴۷۹

    محصولات جدید

    مقالات مرتبط